- La mostra es va inaugurar ahir a la Casa Saladrigas de Blanes i es podrà visitar fins al 3 de juny. A més de l’acte inaugural es va fer una xerrada en la que van participar Josep Calvet i Brigitte Fredensdorf.

Foto: Joaquim Robert
La mostra proposa una visió global de la Shoah a Europa des del naixement i creixement del nazisme fins als processos de Nuremberg.

Brigitte Fredersdorf i Sergi Atalaya / Foto: Joaquim Robert
La mostra recull cronològicament textos, gràfics i fotografies que situen el visitant en aquesta etapa de la història d’Europa; des del sorgiment i creixement del nazisme fins als processos de Nuremberg, passant per la persecució i l’extermini de persones.
Josep Calvet, professor de la Universitat de Lleida, va oferir una detallada aproximació sobre les vies d’evasió dels jueus a través dels Pirineus gironins, a través de les quals els refugiats entraven a Espanya fugint del nazisme.

Josep Calvet durant la seva intervenció / Foto: Joaquim Robert
Després de la jornada inaugural d’aquest dissabte i en el marc d’aquesta mateixa exposició, el proper divendres 18 de maig està previst que es faci la projecció d’una pel·lícula, així com una xerrada posterior que, igualment, estaran relacionades amb la temàtica de la mostra que s’acull a la Casa Saladrigas.
Segons el coordinador de l’exposició, Sergi Atalaya, «És una bona oportunitat perquè tots prenguem consciència de les atrocitats que pot arribar a fer l’ésser humà». I també ha remarcat que: «Aquesta memòria servirà perquè el nostre jovent –siguin quins siguin els seus ideals en la seva edat adulta- actuï sempre amb respecte i tolerància dels drets humans».

Foto: Joaquim Robert
Dades de l’Exposició

Foto: Joaquim Robert
«L’Holocaust Nazi a Europa: 1933-1945 »
Casa Saladrigas – C/Roig i Raventós 2
Del 5 de maig al 3 de juny de 2012
Dimarts i dimecres de 10.00 a 13.00 h (preferentment. escolars)
De dijous a dissabte de 10.00 a 13.00 h i de 16.00 a 20.00 h
Diumenges i dilluns tancat.