El músic i compositor blanenc Mario Ros ha estat doblement guardonat aquest passat cap de setmana al Concurs Internacional de Composició per Solo de Viola que ha tingut lloc a Anvers (Bèlgica).
La peça del compositor titulada À la lisère de la forêt ha rebut el segon premi del jurat, així com i el premi especial del públic.
L’obra de Mario Ros competia amb més de 180 peces presentades per compositors de 40 països diferents. Els premis van ser atorgats el passat dissabte 15 de juny a Anvers, en una cerimònia que va incloure un concert amb les cinc peces que van ser seleccionades per a la gran final, a banda de la del compositor blanenc: Village Impressions, Insomnia, Lullaby i Move.
El Concurs Internacional de Composició per Solo de Viola està organitzat per la prestigiosa Societé Royale d’Harmonie d’Anvers fundada l’any 1814, que manté fins al darrer moment l’anonimat dels autors de les peces que accedeixen al certamen. D’aquesta manera, tant el jurat com el públic decideixen i trien els guardonats en funció exclusivament de la música.
Mario Ros, al llarg de la seva trajectòria, ha guanyat entre d’altres el Premi Frederic Mompou amb l’obra Bréhart i l’any 2002 el Concurs Internacional de Composició a Camilo Togni amb la seva obra Graduale a Brescia, Itàlia.
Entre les seves composicions destaca Le promeneur (2000-01) per a orquestra, que va ser estrenada per l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya sota la direcció d’Ernest Martínez Izquierdo. També ha fet col·laboracions amb artistes d’altres disciplines com l’obra per a piano Über den Himmel (2001), escrita a propòsit de la presentació de l’escultura Der Himmel über Berlin de Fèlix Atmetlla, i la música del curtmetratge Duel del cineasta blanenc Jaume Pujades (2003).
Les seves obres han estat interpretades arreu d’Espanya, Europa, Argentina, així com a Nova York. Com estudiós del serialisme, ha realitzat un estudi en profunditat de Webern i de la música del segle XX en general, treballs sobre els que ha publicat diversos articles i ha donat conferències.