
La solució al desnonaments passa per canviar la legislació
L’acte, que va comptar amb l’assistència de més d’un centenar de persones, també el van encapçalar l’alcalde de Blanes, Josep Marigó; la delegada a Blanes del Col·legi d’Advocats de Girona, Maria Jesús Esain, i la portaveu de la PAH de Blanes, Emma Torres. L’alcalde va manifestar que a través de tots els que formen part de la Taula Local pel Dret a l’Habitatge, serà possible aconseguir els objectius que s’han marcat: «Aquí, des de la Taula i des de l’Ajuntament, s’ha de treballar per aconseguir motivar a les entitats bancàries blanenques perquè parin els desnonaments als seus pisos i també per fer-los veure que és molt millor que puguin cobrar un lloguer social a aquestes persones enlloc de tenir-los buits».
Per la seva banda, José Ángel Gallegos va explicar que, malgrat la Constitució recull el dret a l’habitatge, l’estat ha preferit rescatar als bancs enlloc de fer-ho amb les persones augmentant els seus subsidis perquè poguessin fer front als préstecs: «Per part de l’Estat no té cap intenció de complir-lo –el dret a l’habitatge- i això és la crua realitat. Malgrat que hi és a la Constitució, la política del Govern no és satisfer aquest dret, sinó fer servir l’habitatge com una mercaderia, com una eina més d’explotació».
En aquest sentit, l’advocat i membre de la PAH va avançar que la solució passa per canviar la legislació, tal i com es vol aconseguir a través de Iniciativa Legislativa Popular (ILP) que impulsa la PAH per modificar la Llei Hipotecària al Congrés dels Diputats. Precisament ahir al matí membres de la PAH de Blanes van fer una entrega simbòlica a l’alcalde de Blanes de més de 6.500 signatures que s’han recollit per recolzar la ILP.
Sobre aquesta darrera qüestió, Marta Afuera, membre de la PAH de Girona, va detallar: «La ILP demana els tres punts claus que estem defensant la plataforma. Són tres punts bàsics, de mínims: la dació en pagament retroactiva, l’aturada dels desnonaments immediata i la promoció del lloguer social». Amb tot, la membre de la PAH també va afegir que, donada l’actual situació, potser fins i tot s’hauria de pujar un grau més, perquè ja hi ha famílies que ni tan sols podran permetre’s pagar un lloguer social.

Alguns afectats van explicar la seva situació
Al llarg d’aquest torn obert també va intervenir la delegada a Blanes del Col·legi d’Advocats de Girona, Ma Jesús Esain, qui va recordar que tothom té dret a un advocat i a estar assessorat: «El Col·legi d’Advocats està molt sensibilitzat amb aquest tema. Estem tramitant les queixes a través de la Taula Local pel Dret a l’Habitatge per garantir que totes les persones se sentin defensades i ateses».
Per últim, l’acte es va tancar recordant que la PAH de Blanes es reuneix setmanalment cada dijous a les sis de la tarda al local social de Mas Moixa, i que tothom està convidat a assistir-hi.